Kozienice, dnia 19.11.2019 r.
Spr. Nr: MGOPS.26.9.19
Zaproszenie do składania ofert
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. M. Skłodowskiej-Curie 3
26-900 Kozienice
Zaprasza
do złożenia oferty cenowej o wartości szacunkowej do 30 000 euro
na przygotowanie i dowóz posiłków do szkół dla dzieci i młodzieży z terenu
gminy Kozienice w 2020 r.
I. Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie gorących posiłków jednodaniowych w ilości około 76 porcji dziennie przez 5 dni w tygodniu z wyłączeniem wakacji, ferii oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktycznych, dla dzieci uczęszczających do n/w placówek oświatowych z terenu gminy Kozienice w 2020 r.
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Woli Chodkowskiej – 7 porcji dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Ryczywole – 15 porcji dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Piotrkowicach – 3 porcje dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Wólce Tyrzyńskiej – 15 porcji dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Janikowie – 22 porcje dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy – 3 porcje dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Kociołkach – 6 porcji dziennie
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Stanisławicach – 5 porcji dziennie
2. Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. Z 2016 r. poz. 1154). Bezwzględnie należy przestrzegać norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności. Posiłki mają być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia dzieci i młodzieży.
Obiad musi spełniać następujące warunki ilościowe i jakościowe:
– Dwa razy w tygodniu posiłek w formie pożywnej zupy na wywarze mięsnym – 400ml + pieczywo pełnoziarniste – 2 kromki chleba lub bułka (podawane naprzemiennie);
– Dwa razy w tygodniu drugie danie mięsne lub rybne: ziemniaki, kasza, ryż – 200 g, mięso, ryba 100 g, surówka lub warzywa nie mniej niż 100 g;
– Jeden raz w tygodniu obiad w formie drugiego dania bezmięsnego.
Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe:
– przygotowanie posiłków odbywać się będzie z artykułów zakupionych przez Wykonawcę;
– pod pojęciem „wkładka mięsna” i „danie mięsne” należy rozumieć porcję mięsa drobiowego
(z wyłączeniem skrzydełek), wieprzowego lub wołowego (z wyłączeniem kiełbasy i parówek);
– Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania posiłków gorących (zupy o temperaturze nie niższej niż 75ºC, posiłki „drugodaniowe” nie mniej niż 63oC);
– jadłospis powinien być urozmaicony, rodzaj potrawy nie może powtarzać się w okresie dwutygodniowym;
– nie częściej niż dwa razy w miesiącu podawane będą dania makaronowe, raz na miesiąc naleśniki, pyzy, racuchy lub pierogi;
– potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowywane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych – konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych;
– w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone;
– do przygotowania posiłku zalecane jest: stosowanie tłuszczów roślinnych (ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych), stosowanie dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie cukru i soli;
– transport posiłków musi być prowadzony pojazdem dostosowanym do przewożenia środków spożywczych. Samochód powinien być dopuszczony przez Inspektora Sanitarnego do przewozu posiłków (żywności).
– Zamawiający zastrzega sobie, że posiłki muszą spełniać normy żywieniowe dla odpowiedniej grupy wiekowej (gramatura i kaloryczność odpowiednia dla dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 14 lat) zgodnie z przepisami dotyczącymi produkcji żywności. Obiady muszą być z surowców tzn. z nieprzetworzonego wcześniej mięsa, wieprzowego, wołowego, drobiowego i filetów rybnych, wyrobów węglowodanowych i warzyw (sezonowo w okresie zimowym dopuszcza się stosowania mrożonek warzywno-owocowych ).
- Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i higienę pracy osób, które uczestniczą na wszystkich etapach realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwem zgodnie z normami HACCP.
- Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę przepisów dotyczących technologii produkcji i jakości wykonywanych usług.
- Nadzór nad jakością i prawidłowością dostarczonych posiłków ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia sprawować będzie ze strony Zamawiającego osoba odpowiedzialna z danej szkoły wskazana z imienia i nazwiska przez Dyrektora szkoły, która może odmówić ich przyjęcia oraz pracownicy M-GOPS w Kozienicach.
- Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania Zamawiającemu oraz Dyrektorom szkół jadłospisu na okres dwóch tygodni z uwzględnieniem kaloryczności potraw.
- Jadłospis musi być urozmaicony w ten sposób, że te same posiłki nie mogą się powtarzać w okresie 2- tygodniowym.
- Posiłki dostarczane będą w dniach nauki szkolnej w godzinach 9.40 do 10.40 do szkół wymienionych w pkt I.1.
10. Wykonawca uzgodni z Dyrektorami poszczególnych szkół godziny dowożenia posiłków oraz inne istotne warunki wykonania usługi.
- Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania naczyń jednorazowych, na których wydawane będą posiłki lub dostarczania posiłków w naczyniach jednorazowych wraz ze sztućcami. Naczynia jednorazowego użytku muszą spełniać wymogi ustawy z dnia 6 września 2001 r. o materiałach i wyrobach przeznaczonych do kontaktu z żywnością (Dz. U. z 2005 poz. 1480) oraz ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U z 2019 r. poz. 1252).
- Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i dostarczania Zamawiającemu posiłków
w terminie od 02.01.2020 r. do 30.12.2020 r. w dniach nauki szkolnej, z wyłączeniem ferii, wakacji oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktycznych w szacunkowej ilości 13 984 porcji (76 porcje dziennie, 184 dni szkolnych). Przewiduje się możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości posiłków o 20%. - Wydawanie posiłków dzieciom leży po stronie szkół.
- Wykonawca po upływie każdego miesiąca dostarczy Zamawiającemu fakturę, którą Zamawiający zobowiązuje się uregulować w terminie wskazanym na fakturze. Zapłata nastąpi przelewem na konto Wykonawcy. Dodatkowe, szczegółowe warunki dotyczące organizacji żywienia dla szkół znajdują się w umowie (załącznik nr 3 do Zaproszenia do składania ofert).
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną oraz finansową wynikającą z realizacji dożywiania dzieci i młodzieży w sposób niezgodny z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi oraz przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie.
II. Termin realizacji zamówienia: od 02 stycznia 2020 r. do 30 grudnia 2020 r. w dniach nauki szkolnej, z wyłączeniem wakacji, ferii oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
III. Wykaz dokumentów, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
- Wypełniony formularz ofertowy zgodny z wzorem podanym w Załączniku nr 1.
- Aktualny dokument wydany przez Inspektora Sanitarnego świadczący o zatwierdzeniu podmiotu gospodarczego do prowadzenia żywienia zbiorowego zamkniętego z możliwością cateringu oraz aktualny dokument wydany przez Inspektora Sanitarnego potwierdzający posiadanie środka transportu spełniającego wymagania konieczne do zapewnienia właściwych warunków higienicznych i zdrowotnych do przewozu posiłków.
- Wykaz wykonanych w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, nie mniej niż 1 (jednej) usługi, zamówień odpowiadających rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegających na przygotowaniu i dostarczeniu posiłków w zakresie żywienia zbiorowego na minimum 50 osób dziennie, z podaniem daty i miejsca wykonania – załącznik Nr 2 do Zaproszenia do składania ofert oraz dokumentem potwierdzającym, że usługi te zostały wykonane należycie.
- Podpisany wzór umowy – załącznik Nr 3 do Zaproszenia do składania ofert.
- Dokumenty, o których mowa w pkt III.2, należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
IV. Opis sposobu przygotowania ofert.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Wymaga się by oferta była złożona w zamkniętym opakowaniu (kopercie) zabezpieczonym przed otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści do czasu otwarcia.
- Na kopercie (opakowaniu) należy umieścić napis: „Oferta na usługę przygotowania i dowozu posiłków do szkół z terenu gminy Kozienice w roku 2020” oraz nazwę i adres Oferenta.
- Oferent może przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
- Oferent ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
V. Miejsce i Termin składania ofert:
- Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozienicach, przy ul. M.C. Skłodowskiej 3, 26-900 Kozienice w Sekretariacie – pok. 7, w terminie do dnia 03.12.2019 r. do godz. 13.00.
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 03.12.2019 r. o godz. 13.15 w siedzibie Zamawiającego tj. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozienicach, ul. M. C. Skłodowskiej 3, 26-900 Kozienice.
- Jako datę złożenia oferty należy rozumieć datę i godzinę wpływu oferty w miejsce wskazane w pkt. V.1, a nie datę nadania oferty przesyłką pocztową lub kurierską.
- Oferty przesłane po terminie wyznaczonym w pkt. V.1 nie będą uwzględniane.
VI. Opis sposobu obliczenia ceny:
- Cena ofertowa podana przez Wykonawcę w formularzu oferty, jest wyrażoną w pieniądzu, łącznie z należnym podatkiem od towarów i usług VAT, wartością usług i innych świadczeń, stanowiących przedmiot zamówienia.
- Cena ofertowa musi obejmować wszystkie koszty wykonania niniejszego zamówienia, wynikające z Zaproszenia do składania ofert oraz postanowień zawartych w projekcie umowy.
- Cena oferty ogółem winna być podana w złotych polskich liczbowo i słownie oraz obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem zamówienia za cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. Obowiązywać będzie przez cały okres trwania umowy tj; od 02.01.2020 r. do 30.12.2020 r.
- Każdy z Wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić.
VII. Opis kryteriów oceny ofert:
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) cena ofertowa – waga 70
b) doświadczenie Wykonawcy – waga 30
2. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów.
- Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Ocena łączna stanowi sumę punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku.
Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następujących zasad:
a/ W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
cena brutto najniższej zaproponowanej oferty
Liczba punktów = ———————————– —————————– x 70
cena brutto oferty badanej
b/ W ramach kryterium „Doświadczenie Wykonawcy” ocenione zostanie doświadczenie Wykonawcy w realizacji usług gastronomicznych, cateringu, żywienia zbiorowego w ramach, których wykonywał on usługi polegające na przygotowywaniu posiłków. Ocena zostanie dokonana na podstawie Wykazu wykonanych usług oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie minimum 1 (jednej) usługi w okresie ostatnich dwóch lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie.
Punkty przyznawane będą w następujący sposób:
– za wykazanie 1 usługi odpowiadającej wymaganym kryteriom – 20 pkt
– za wykazanie powyżej 1 usługi odpowiadającej wymaganym kryteriom – 30 pkt
- Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w Zaproszeniu do składania ofert i została oceniona jako najkorzystniejsza o podane kryteria wyboru.
- W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów (przy ocenie oferty) Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
- Wykonawcy składający oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
VIII. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez ponownego przeprowadzania postępowania.
IX. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozienicach, ul. M. Skłodowskiej – Curie 3, 26-900 Kozienice;
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych –xyzodo11@gmail.com;
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
4) Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5) Państwa dane osobowe przechowywane będą przez 6 lat po zakończeniu umowy;
6) Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;
8. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa.
X. Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami po stronie Zamawiającego jest:
Pani Maria Kutera tel. 48/614-67-62
Kontakt w sprawach związanych z niniejszym zamówieniem w dniach pracy MGOPS w Kozienicach, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00.
Postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego i nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
w imieniu Zamawiającego:
p.o Kierownika
Ewa Wysocka
Załączniki:
- Formularz ofertowy – Załącznik Nr 1
- Wykaz usług – Załącznik Nr 2
- Wzór Umowy – Załącznik Nr 3