Znak sprawy: MGOPS.3410.6.13
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
na przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla 19-tu osób – uczestników projektu „IMPULS” realizowanego przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozienicach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Priorytet VII. Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Podziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej
ZAMAWIAJĄCY
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul .M.Skłodowskiej –Curie 3
26-900 Kozienice
ZATWIERDZAM
Halina Grudzień
Kierownik MGOPS
I. Zamawiający:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
ul. M. Skłodowskiej –Curie 3, 26-900 Kozienice,
Tel. 48 614 68 88, 48 614 65-57, Tel/fax 48 614 67 62
Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. ( Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.)
II. Przedmiot zamówienia:
1. Przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla 19-tu osób – uczestników projektu systemowego „IMPULS”. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę uczestników w dniu podpisania umowy.
2. Termin realizacji szkoleń: od 19 sierpnia do 10 grudnia 2013r.
Szkolenia mogą odbywać się tylko na terenie miast Kozienice i Radom, w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00.
3. Opis przedmiotu zamówienia:
4. Fryzjer – 1 osoba – wymiar 150 godzin. Kurs winien obejmować zagadnienia: techniki strzyżeń damskich i męskich, modelowanie i układanie włosów, farbowanie, balleyage, upięcia ślubne, koki, anglezy, strzyżenia geometryczne, fashion, strzyżenia nowoczesne, metody pielęgnacji włosów.
5. Kucharz z elementami kelnerstwa – 1 osoba – wymiar 100 godzin.
6 Ochroniarz –licencja pracownika ochrony fizycznej I – go stopnia – 1 osoba –wymiar godzin przewidziany zgodnie z wymogami do uzyskania licencji.
7. Spawacz MIG/MAG – 1 osoba wymiar 200 godzin (teoria i praktyka). Kurs obejmujący zagadnienia, po których uczestnik uzyska uprawnienia do wykonywania spoin pachwinowych blach i rur zgodnie z obowiązującymi przepisami i aktualnymi normami dotyczącymi przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych spawaczy.
8. Cukiernik – 1 osoba wymiar 200 godzin ( teoria i praktyka).
9. Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej – 8 osób wymiar 120 godzin/osoba
10. Stylizacja paznokci dłoni i stóp I i II stopnia – 4 osoby wymiar 80 godzin/osoba
11. Kurs prawa jazdy kat.C – ( teoria i praktyka) + kwalifikacje na przewóz rzeczy dla 2-óch osób.
Kurs zawodowy szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy w zakresie bloków programowych określonych do kategorii prawa jazdy C C1 C E C1 E kwalifikacja wstępna na przewóz rzeczy dla 1 osoby poniżej 21 roku życia oraz kwalifikacja wstępna na przewóz rzeczy dla 1 osoby powyżej 21 roku życia.
12. Przeprowadzenie niezbędnych badań lekarskich wymaganych do uczestnictwa w kursach.
13. Zapewnienie cateringu w przypadku szkoleń w których zajęcia będą trwać powyżej 6 godzin dziennie.
14. Zapewnienie uczestnikom szkoleń napojów (kawa, herbata, zimne napoje) podczas przerw w zajęciach, w przypadku gdy zajęcia trwają powyżej 4 godzin dziennie.
15. Ubezpieczenie uczestników szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie szkolenia oraz w drodze na/ze szkolenia.
16. Zwrot za dojazdy (bilety) uczestnikom szkoleń.
17. zapewnienie uczestnikom szkoleń materiałów dydaktycznych, piśmiennych, ewentualnych podręczników ( oznakowanie materiałów szkoleniowych poprzez umieszczenie logo Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacji o środkach współfinansowania projektu) oraz niezbędnej odzieży i obuwia ochronnego.
18. Wydanie zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia i kursu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 3.02.2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2006 r. nr 31, poz.216)
19.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dziennika zajęć edukacyjnych , listy obecności, wymiar godzin, tematy zajęć edukacyjnych oraz rejestru wydanych zaświadczeń.
20. Wykonawca przeprowadza wśród uczestników ankietę oceniającą szkolenia.
Dokumenty ukończenia szkolenia, kursu powinny zawierać informację o realizowaniu projektu w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
21. Dostarczenie osobom szkolonym, po zakończeniu szkolenia, ankiet służących do oceny szkolenia.
22. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
23. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej w niniejszym postępowaniu.
24. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
25. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
26. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będzie po zakończonych szkoleniach na podstawie faktury prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę w terminie 14 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu.
27. Za dzień zapłaty przyjmuje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
28. Wymagania stawiane Wykonawcy:
Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
29. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
30. Określenie przez Wykonawcę numerów telefonów kontaktowych, numeru faksu i adresu poczty elektronicznej oraz innych ustaleń niezbędnych do sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
31. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizowania przedmiotu zamówienia.
32. Każdy Wykonawca w prowadzonym postępowaniu może złożyć tylko jedną ofertę.
III. Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym.
1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży potwierdzony za zgodność z oryginałem wpis instytucji szkoleniowej do rejestru instytucji szkoleniowych wydawanych przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.
2. Wiedza i doświadczenie.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, zrealizował lub realizuje co najmniej dwa zamówienia tożsame lub odpowiadające przedmiotowi zamówienia, potwierdzone referencjami.
3. Potencjał techniczny.
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do SIWZ).
4.Osoby zdolne do wykonywania zamówienia
Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usług ( szkoleń).
5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
IV. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 ustawy.
1. potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności wpis instytucji szkoleniowej do rejestru instytucji szkoleniowych wydawanych przez wojewódzki urząd pracy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.
2. wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie ( referencje).
3. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 ustawy należy przedłożyć:
– oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
– aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczeniu w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy wystawiony nie wcześnie niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
7. oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
8. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
– lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
9. Wypełniony formularz „Oferty” przy uwzględnieniu wszelkich kosztów wynikających z realizacji zamówienia – załącznik nr 1 do SIWZ.
V. Procedura
1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
2. Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
3. Zamawiający zawrze umowę w oparciu o „Projekt umowy” –załącznik nr 3 do SIWZ.
4. Zmiana umowy: Zamawiający dopuszcza zmianę umowy (aneks) w przypadku rezygnacji uczestnika ze szkolenia 5 dni przed jego rozpoczęciem.
VI. Informacje administracyjne
1. Adres strony internetowej Zamawiającego: www.opskozienice.pl
2. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można otrzymać w siedzibie Zamawiającego:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozienicach, ul.M.Skłodowskiej – Curie 3, 26-900 Kozienice – sekretariat oraz ze strony internetowej.
3. Ofertę wraz z dokumentacją należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Szkolenia zawodowe” w siedzibie Zamawiającego tj. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul.M.Skłodowskiej-Curie 3 –sekretariat.
4. Osoba do kontaktów: Teodora Jabłońska 48 614 65 57
5. Termin składania ofert – 05.08.2013 r. godz. 10:00.
6. Termin otwarcia ofert – 05.08.2013 r. godz.10:30.
7. Termin związania z ofertą: okres 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
VII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej
Wykonawcom, a także innym osobom jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługuje środek ochrony prawnej w postaci odwołania – uregulowany w ustawie Prawo zamówień publicznych.
Zamówienia dokonuje się w ramach projektu systemowego IMPULS współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Załączniki: